Przejdź do treści

Regeneracja wtryskiwaczy

 

rozdzielnik

Wtryskiwacze Common Rail

Bosch, Delphi, Denso, Siemens VDO Continental - Elektromagnetyczne oraz piezoelektryczne

 

Weryfikacja i naprawa, regeneracja wtryskiwacza Common Rail Bosch

Weryfikacja i naprawa, regeneracja wtryskiwacza Common Rail Delphi

Czyszczenie, testowanie, weryfikacja i naprawa oraz regeneracja piezoelektrycznego wtryskiwacza Common Rail Siemens / VDO / Continental

Czyszczenie, testowanie, weryfikacja i naprawa, regeneracja wtryskiwacza Common Rail Denso

 

 

Wtryskiwacze mechaniczne

Wtryskiwacze jedno i dwusprężynowe

Wtryskiwacze Common Rail

 

Sterowane elektrycznie wtryskiwacze Common Rail są przełomowym rozwiązaniem w silnikach wysokoprężnych. To głównie one przyczyniły się do popularyzacji silników diesla w ostatnich latach. W odróżnieniu od wtryskiwaczy mechanicznych, wtryskiwacz elektromagnetyczny lub piezoelektryczny realizuje dawkowanie paliwa do cylindra w kilku etapach, dzieląc kilka faz wtrysku w jednym cyklu pracy, wtryskiwacze załączane są w czasie dziesiątej części sekundy.

 

 

Kompleksowa naprawa wtryskiwacza CR obejmuje:

 

  • sprawdzenie parametrów wtryskiwacza na stanowisku probierczym
  • ocenę uzyskanych wyników przeprowadzonego testu i ustalenie przyczyny niesprawności, jak np. nieszczelność wewnętrzna lub zewnętrzna, niewłaściwe dawkowanie w różnych zakresach obciążania (brak dawki wstępnej, niewłaściwa dawka wolnych obrotów lub pełnego obciążenia).
  • Wstępne mycie i demontaż podzespołu na części składowe
  • Dokładne mycie rozłożonych części w myjce ultradźwiękowej
  • Wstępną weryfikację części oraz analizę przyczyn uszkodzeń, jak np. uszkodzenie rozpylacza, zaworka sterującego czy też uszczelnień
  • Weryfikację niewidocznych uszkodzeń z użyciem mikroskopu (szczególnie gniazdo zaworka sterującego)
  • Montaż z zastąpieniem części niesprawnych oryginalnymi nowymi częściami
  • Regulację parametrów mechanicznych wtryskiwacza przy użyciu narzędzi 3-go etapu
  • Testowanie pod obciążeniem na stanowisku probierczym
  • Mierzenie szczelności oraz dawki w kilku punktach obciążenia, takich jak wolne obroty, obroty częściowe, pełne obciążenie oraz dawka pilotażowa
  • Możliwość wyznaczenia klas lub kodów IMA w nowszych typach wtryskiwaczy
  • Wydruk wyniku testu jako załącznika do zlecenia

 

 

Rozwój procesu naprawy wtryskiwaczy elektromagnetycznych, który jest stosowany dopiero od kilku lat, przebiegał etapowo. Pierwotnie we wtryskiwaczu CR można było wymienić tylko rozpylacz, pierścień uszczelniający zaworka sterującego oraz inne uszczelnienia. Nie było zaś możliwości wymiany zaworka sterującego, z którą wiąże się konieczność regulacji kinematyki mechanizmu sterującego. Od 2010 roku dostępna jest nowa technologia, tzw. trzeci stopień naprawy wtryskiwaczy CR, umożliwiający ich kompleksową naprawę i regulację. Dzięki bardzo dokładnym narzędziom i zarządzanemu komputerowo procesowi naprawy, możliwy jest pomiar i regulacja parametrów funkcjonalnych mechanizmu sterującego wtryskiwacza oraz rozpylacza. Dobrze dobrana charakterystyka dawki zapobiega niewłaściwej pracy silnika, objawiającej się stukaniem, nierówną pracą lub dymieniem.