Przejdź do treści

Regeneracja DPF FAP SCR

 

Nasza firma posiada zaawansowane urządzenie do specjalistycznego wodnego czyszczenia oraz testowania filtrów cząstek stałych DPF / FAP oraz katalizatorów, w tym SCR z samochodów osobowych oraz ciężarowych.

 

Urządzenie usuwa zarówno sadzę, jak i popioły zgromadzone w DPFach. Wykonuje także test nadciśnienia przed oraz po czyszczeniu, co daje potwierdzenie skuteczności regeneracji. Producent urządzenia wykonał serię badań, w tym zdjęcia rentgenowskie przed oraz po czyszczeniu oraz badania mikroskopem elektronowym wkładu filtra, które potwierdzają, że proces czyszczenia usuwa 98,5% sadzy i popiołów. Jednocześnie nie odnotowano żadnych defektów po procesie czyszczenia, zatem proces regeneracji jest bezpieczny i nie uszkadza filtra DPF.

 

 

 

Czy warto wyczyścić DPF, czy lepiej go wypalić i w jaki sposób tego dokonać?

 

- Wymuszona regeneracja na pojeździe.

Z wysokim licznikiem popiołów, ta opcja jest tylko tymczasowym rozwiązaniem, które usunie jedynie sadzę, ale nie popiół.

 

- Płyny czyszczące na pojeździe.

Niektóre preparaty czyszczące zaaplikowane w odpowiedni sposób, mogą ułatwić oczyszczenie filtra z sadzy, lecz nie usuną popiołu. Na rynku dostępnych jest także wiele produktów, których zastosowanie w żaden sposób nie przekłada się na poprawę stanu filtra. Płyny czyszczące mogą przynieść efekt odwrotny do zamierzonego poprzez przemieszczenie się popiołu w głąb filtra DPF blokując go jeszcze bardziej.

 

- Usunięcie filtra DPF.

Usuwając filtr DPF możesz doprowadzić do uszkodzenia turbosprężarki z racji braku nadciśnienia od strony wydechu. Zatruwasz także środowisko naturalne. Twój samochód może nie przejść przeglądu technicznego, a Ty możesz dostać mandat wraz z zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.

 

- Wymiana DPF na nowy.

Rozwiązanie pewne, lecz bardzo kosztowne. Koszt nowego filtra to kilka lub nawet kilkanaście tysięcy zł w niektórych pojazdach.

 

- Wypalenie filtra DPF.

Popiół jest substancją powstałą po procesie spalania, zatem nie da się go bardziej wypalić. Wszelkie próby wypalenia filtra czy na pojeździe, czy po jego demontażu usuną jedynie sadzę, nie mając wpływ na zawartość popiołu we wkładzie filtra DPF.

 

 

Czyszczenie wodne filtra DPF po jego demontażu z pojazdu.

 

Najlepszą metodą usprawnienia zatkanego filtra cząstek stałych i przywrócenia jego parametrów jest dwudrożna metoda czyszczenia wodnego specjalistycznym urządzeniem po wcześniejszym demontażu filtra z pojazdu. Dzięki zastosowaniu odpowiedniej procedury usunięciu podlega sadza, popiół oraz inne zabrudzenia filtra jak np. olej silnikowy w przypadku uszkodzonej turbosprężarki.

Jedynie pełna procedura regeneracji filtra DPF po jego wcześniejszym demontażu z samochodu może przynieść oczekiwany efekt. Firma Diesel Sernice Śmietana zakupiła najwyższej jakości szwajcarskie urządzenie do regeneracji filtrów cząstek stałych i katalizatorów z samochodów osobowych oraz ciężarowych. Procedura czyszczenia w urządzeniu bezpiecznie usuwa niemal całą sadzę i popiół przywracając zdolność filtra do pracy jak w nowym podzespole. Badania wskazują, że 98,5% sadzy i popiołu zostaje usunięte.

Nasze zaawansowane i efektywne czyszczenie filtrów DPF jest rozwiązaniem w 100% skutecznym, a jego cena stanowi jedynie ułamek kosztu nowego filtra DPF.