Przejdź do treści

Regeneracja pomp wtryskowych

 

 

BOSCH Common Rail

Weryfikacja, naprawa, regeneracja

Pompy CR Bosch typu CP1, CP1H, CP3, CP4 we wszystkich odmianach.

pompy z większości marek samochodów osobowych oraz ciężarowych

 

 

DELPHI Common Rail

Weryfikacja, naprawa, regeneracja

Pompy Common Rail Delphi typu DFP.1, DFP.3, DFP.6

 

SIEMENS VDO CONTINENTAL

Common Rail

Weryfikacja, naprawa, regeneracja

 

 

DENSO Common Rail

Weryfikacja, naprawa, regeneracja

Denso typu HP2, HP3 i HP4

 

 

Bosch VP44 VP30 VP29

Weryfikacja, naprawa, regeneracja

Pompy rozdzielaczowe sterowane elektronicznie Bosch VP29, VP30, VP44 i Zexel VP44

 

 

Bosch VP36 VP37 VE

Weryfikacja, naprawa regeneracja (ze sterownikami indukcyjnymi i potencjometrycznymi)

 

 

Pompy DPA, DPC, DPCN, DPS, DP200, DP210, DP310

Weryfikacja, naprawa, regeneracja

 

Pompy RZĘDOWE

Weryfikacja, naprawa, regeneracja

 

 

BS ŚMIETANA DIESEL SERWIS ŚLĄSK – 30 LAT DOŚWIADCZENIA

– REGENERACJA DPF, REGENERACJA WTRYSKÓW , REGENERACJA WTRYSKIWACZY – TWÓJ SERWIS NA ŚLĄSKU!

 

Pompy wysokiego ciśnienia Common Rail

 

System Common Rail poza elektronicznym sterowaniem składa się z trzech kluczowych podzespołów hydraulicznych, którymi są: pompa wysokiego ciśnienia, szyna paliwowa oraz wtryskiwacze elektromagnetyczne. Warunkiem koniecznym do funkcjonowania systemu jest wysokie ciśnienie paliwa. W systemie Common Rail elementem odpowiedzialnym za generowanie ciśnienia jest pompa wysokiego ciśnienia.

 

Po pewnym przebiegu wynikającym z eksploatacji samochodu mogą pojawić się problemy z pompą wysokiego ciśnienia, najczęściej są to wycieki lub zużycie sekcji tłoczących. Do sprawdzenia parametrów pomp CR służy stanowisko probiercze umożliwiające automatyzację procesu testowania pompy. Stanowisko probiercze pozwala na wytwarzanie oraz ciągłą regulację wysokiego ciśnienia wytwarzanego przez pompę w różnych zakresach prędkości obrotowych pod różnym obciążeniem. Odzwierciedla to warunki pracy pompy w samochodzie. Urządzenie na bieżąco mierzy wartości wydatku, ciśnienia oraz przelewu. Pompę można w pewnym sensie nazwać „sercem systemu”, bo od właściwego jej stanu zależy prawidłowe funkcjonowanie całego układu. Warto więc w przypadku eksploatacyjnego zużycia lub uszkodzenia zadbać o jej rzetelną jakościowo naprawę, tak aby nie zawiodła w najmniej oczekiwanym momencie.

 

Kompleksowa regeneracja pompy CR obejmuje:

 

  • sprawdzenie parametrów pompy na stanowisku probierczym
  • ocenę uzyskanych wyników przeprowadzonego testu i ustalenie przyczyn niesprawności, jak na przykład brak wydatku lub niewłaściwa jego regulacja
  • wstępne mycie i demontaż podzespołu na części składowe
  • dokładne mycie rozłożonych części w myjce ultradźwiękowej
  • weryfikację części oraz analizę przyczyn uszkodzeń
  • montaż z zastąpieniem części niesprawnych oryginalnymi nowymi częściami
  • test końcowy po naprawie na stanowisku probierczym
  • wydruk wyniku jako załącznika do zlecenia

 

 

Pompy typu VP 29/30/44

 

Pompy typu VP posiadają sterownik umieszczony bezpośrednio na pompie, którego zadaniem jest właściwe w czasie sterowanie zarówno dawką, jak i kątem wtrysku. Dzięki wyższym ciśnieniom wtrysku i precyzyjnej kontroli dawkowania paliwa, pompy typu VP zastąpiły pompy rozdzielaczowi starszej generacji (mechaniczne oraz EDC).

 

W porównaniu do zwykłych pomp rozdzielaczowych, pompy typu VP są bardzo skomplikowanym urządzeniem. Dzięki temu zapewniają bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa i właściwy kąt wtrysku. Te parametry kontrolowane są przez sterownik pompy. Kiedy pompa ulegnie awarii, można ją naprawić w wyspecjalizowanych warsztatach.

 

Naprawa pomp typu VP29/30/44

 

Do naprawy używane są oryginalne części zamienne, które wykonane są z bardzo dużą dokładności, jednak każda pompa VP wymaga ponownego zaprogramowania sterownika po naprawie. Proces ten zwany kalibracją pompy pozwala uzyskać wymagane parametry dawki oraz kąta wtrysku. Dopiero po zaprogramowaniu sterownika pompa uzyskuje pełną sprawność zapewniając uzyskanie właściwych parametrów pracy silnika oraz spełnienie norm spalin. Naprawa bez programowania powoduje zawyżone zużycie paliwa, spadek mocy, a w skrajnych przypadkach może doprowadzić do przegrzewania cylindrów, czego konsekwencją może być uszkodzenie silnika.

 

W pompach typu VP nie ma śrub regulacyjnych znanych z mechanicznych układów wtryskowych. Do sprawdzenia oraz kalibracji pomp wtryskowych używane jest stanowisko EPS 815 zapewniające automatyzację procesu testowania pompy. Dzięki temu kalibracja odbywa się z uwzględnieniem parametrów ściśle zdefiniowanych przez producenta.

 

Tanio nie zawsze znaczy dobrze.

 

Niestety wiele nieautoryzowanych serwisów oferuje naprawę bez wykorzystania właściwej technologii, co w momencie regeneracji wydaje się być tańszym rozwiązaniem, ale w dalszej perspektywie może zaowocować dużo większymi wydatkami związanymi z awarią w najmniej spodziewanym momencie.

 

Kompleksowa naprawa pompy VP obejmuje:

 

  • sprawdzenie parametrów pompy na stanowisku probierczym przed naprawą (jeśli stan techniczny pompy na to pozwala).
  • Ocenę uzyskanych wyników przeprowadzonego testu i ustalenie przyczyn niesprawności
  • Wstępne mycie i demontaż podzespołu na części składowe
  • Dokładne mycie rozłożonych części
  • Weryfikację części oraz analizę uszkodzeń
  • Montaż z zastąpieniem części niesprawnych oryginalnymi nowymi częściami firmy Bosch
  • Kalibrację pompy na stanowisku EPS w celu wyznaczenia charakterystyki dawkowania
  • Wydruk wyniku kalibracji jako załącznika do zlecenia
  • Ustawienie początku tłoczenia w pompie